IT-tjänster och support på Medicinska fakulteten
Levereras av Med IT, en del av Bibliotek & IKT
Välkommen att kontakta oss!
E-post: servicedesk@lu.se
Telefon: + 46 46-222 90 00 (Internt inom universitetet 29000)
OBS: Använd ej internt nummer från Region skånes telefoner.
- Försök att beskriva problemet så utförligt du kan och dina eventuella försök att lösa det.
- Ange om ärendet enbart gäller enbart dig eller flera på din avdelning
- Gäller problemet din dator, vänligen uppge datornamn eller datorns IP-adress.
Ange Lucat och arbetsplats för snabbare support
Uppge alltid din Lucat samt var du jobbar för att ditt ärende ska komma till rätt plats och rätt IT-tekniker: Ange husets förkortning innan rumsnumret: BMC xxxxx, CRC xx-xx-xxx, Wlab 20-x-xxx, HSC xxx eller MV xxx-xxxx. Om din arbetsplats är i Region Skåne, skriver du istället SUS respektiva EXT om du arbetar externt.
Besök oss på plats i våra verkstäder
Kontakta oss alltid för tidsbokning innan ni besöker våra verkstäder, vi är inte alltid på plats! Vid ankomst anmäler ni er genom att skriva in ert Lucat-id och vem ni ska träffa på iPad utanför våra verkstäder.
Fjärrsupport vid distansarbete
Med IT erbjuder fjärrsupport (remote support) via TeamViewer. Du behöver ladda ner programmet för att vi ska kunna fjärrstyra din dator på distans. Du skickar som vanligt in ditt ärenden till servicedesk@lu.se.
Ladda ner TeamViewer
För Windows – Ladda ner TeamViewer via teamviewer_Quicksupport.exe
För Mac – Ladda ner TeamViewer via TeamViewerQS.zip